23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını büyük coşkuyla kutladık. Emeği geçen tüm öğretmenlerimize ve öğrencilerimize ayrı ayrı teşekkürlerimizi sunuyoruz. Unutulmayacak bir program oldu çocuklarımız için. Gelecek çocuklarımızın, en güzel bayramlar hep çocuklarımızın olsun.
“Çanakkale Savaşlarının Ruhunu Anlamak” konulu resim yarışmasında 1. olan 7/D sınıfından Begüm Meltem Karakaş isimli öğrenciye ödülü Anma töreni sırasında verilmiştir.
Bağımlılık konulu resim yarışmasında 1. Seçilen 7/D sınıfından Begüm Meltem Karakaş'ın resim çalışması İlçeye gönderilmiştir. Yarışmaya katılan diğer öğrencilerimize de teşekkür ediyor, çalışmalarını ekliyoruz.
Her yıl 08-14 Mart Bilim ve Teknoloji Haftası olarak kutlanmaktadır. Bilim ve Teknoloji Haftasının kutlanmasındaki amaç, Türkiye’de bilgi toplumu yaratmaktır. Öğrencilerin bilime, bilimsel düşünceye, gelişen teknolojilere ilgilerini çekmek, bilhassa bilgi, beceri ve üretim yeteneklerinin gelişmesine aktif eğitim ve öğretim yöntemiyle katkıda bulunmaktır.
İstiklal Marşı'nın Kabulü (12 Mart 1921) ve İstiklal Marşı'nın Önemi:
Marşlar bir milletin duygu ve heyecanını yansıtır. Ülkenin bağımsızlığını, bayrağını simgeler. Bunun yanında vatana duyulan sevgi ve bağlılığı ifade eder. Devletlerin bayraklarının yanında, bağımsızlık simgesi olan bir millî marşları vardır. Osmanlı Devleti'nde ise II. Mahmut Döneminde bestelenen Mahmudiye Marşı, millî marş kabul edildi. Padişah değiştikçe millî marşta değişti. I. ve II. Meşrutiyet Döneminde millî marş konusu gündeme gelmiş ancak bir sonuç alınamamıştır. Dolayısıyla Osmanlı Devleti'nin millî bir marşı yoktu. Ama artık milliyetçilik ilkesine dayanan yeni bir Türk Devleti kurulmuştu. Bu nedenle Millî Eğitim Bakanlığı Kurtuluş Savaşı'nın anlamını belirtecek ve yeni devletin bağımsızlığının sembolü olacak millî bir marşın yazılması için 1921 yılında bir yarışma açtı. Yarışmaya 724 şiir katıldı.
Yarışmada para ödülü olduğu için Mehmet Akif ERSOY katılmadı. Ancak dönemin Milli Eğitim Bakanı Hamdullah Suphi (Tanrıöver) para meselesinin çözümleneceğini söyleyerek Mehmet Akif ERSOY'dan yarışmaya katılmasını istedi. Çünkü yazılan şiirlerden hiçbiri millî duygularımızı ifade için yeterli bulunmamıştı. Bunun üzerine Mehmet Akif ERSOY Kurtuluş Savaşı'nın en derin heyecanını yansıtan bir şiir yazdı. Kahraman ordumuza ithaf ederek yazdığı şiir, millî marşımız olarak 12 Mart 1921'de II. İnönü Savaşı'ndan önce mecliste kabul edildi. Böylece Türk milletinin, bağımsız yaşama arzusunu dile getiren millî marşı oldu. Cumhuriyet döneminde İstiklal Marşı'nın bestesini Cumhurbaşkanlığı Orkestra Şefi Osman Zeki ÜNGÖR yapmıştır (1930).
Kurtuluş Savaşının amacını ve ruhunu, Milletin bağımsızlık istek ve azmini dile getiren İstiklal Marşının kabul edildiği tarih olan 12 Mart günü; 04.05.2007 tarih ve 5649 sayılı Kanunla " İstiklal Marşının Kabul Edildiği Günü ve Mehmet Akif Ersoy' u Anma Günü" olarak kabul edilmiştir.
Çavuşoğlu Ortaokulu’nda Kaymakamımız Sayın Edip ÇAKICI ve İlçe Millî Eğitim Müdürümüz Mustafa KIRAÇ katılımıyla 8 Mart Dünya Kadınlar Günü programı düzenlendi. Katılımlarından dolayı teşekkürlerimizi sunuyor ve tüm kadınlarımızın gününü kutluyoruz.
Gururumuz Melek Elif ÇALIKAN öğrencimiz Küçük Kızlar Muay Thai Spor dalında İSTANBUL İL BİRİNCİSİ oldu. Öğrencimizi tebrik ediyor ve başarılarının devamını diliyoruz.
Dilimizin Zenginlikleri Projesi Şubat ayı etkinlikleri kapsamında Türk Milli Ögelerinin dil, din, sanat, örf ve adetler, mimari vs. Seçilenleri aile katılımı ile çocuklara sunum yapılarak tanıtıldı.